Mamma i luftig svev.

Mamma i luftig svev.

Jentetur til Storevann.

Dette fantastiske været kom nesten som bestilt.

 I februar var vi i familieselskap og vi kom som alltid inn på turprat. Vi har lenge pratet om at mamma skulle få være med oss på tur og det hadde min tante og svigerinne også lyst til. Så da ble det avtalt at vi skulle på jentetur. Etter forrige helg i hengekøye så fikk jeg lyst til å prøve dette med denne gjengen også. Det er jo perfekt, du kan sove hvor du vil så lenge det er noen trær i nærheten. Det dukker opp mange flere muligheter.

 Endelig var vi klare. Målet vårt var Storevann i Lindesnes kommune. Sekkene er godt pakket og vi er klare til å bevege oss inn i ormeland. Unni har, som dere ser, skodd seg helt riktig.
 Dette må jeg si er en supersprek pensjonist. Hun imponerte stort. Stavene kan for øvrig også brukes til å skremme ormene. Kjøpt på Kvåstunet jakt&friluft. Merke er Robens.

 Vi følte vi fortjente litt bobler og jordbær da vi kom frem.



 Nå er vi i overkant glade i å ha bål på tur, men i disse store skogbrannfarene var det spennende å planlegge tur uten. Vi hadde med stormkjøkken og tok forhåndsregler som å ha det langt fra vegetasjon. Faktisk ute på en stein i vannet.
 Til lunsj hadde vi smurt med oss niste.
 Badetemperaturen kan vi ikke klage på. 22 grader.
 Vi valgte Real turmat denne gangen. Da kunne vi bare koke opp vann på stormkjøkkenet som sto på  steinen ute i vannet ;-) Menyen besto av Viltgryte, tikka masala, kylling i karri og lapskaus.



Mamma har funnet roen.


Unni elsker utsikt og rosa hengekøye :-)
Dronninga av Svennevik ser ut som hun alltid har sovet i hengekøye.

 To søstre som koser seg på tur.
Den rosa og den blå hengekøya har jeg kjøpt på nett. 159 kr pr stk, dobbel med myggnett. Opphengtauene var ikke så bra, så jeg har kjøpt Ticket to moon sine,150 kr pr sett.


 Det er viktig med mye nytelser på tur.
En ting må Onkel Lloyd huske til neste gang. Lesing på tur har vi ikke tid til. Denne kaklegjengen tror jeg skremte bort alle fiskene til stor fortvilelse til de to herremennene som prøvde seg med stanga lengre oppe i vannet her.
 Huldra dukket opp sånn helt plutselig :-) 
 En liten kveldstur før sola går ned.
 Jeg tror tante Kirsti ble ekstatisk av både utsikten og at det plutselig ble dekning på toppen.

 Fagerfjell.

 Da sola gikk ned kom myggen og knotten frem. Da var det godt med myggnett.

 Går visst fint an å drikke med nettet på også :-)



  Da var denne tuppa klar for natta.
 Viktig å få plassert de fint i køya slik at de ikke faller ut i løpet av natta.




Vi har ofte hørt min bror prate om Gåselandsgjøken. Vi skjønte ikke helt hva han mente før i natt. Gjøken på Gåseland må rett og slett ha et kjedelig liv.
Den har gaulet i hele natt, koko koko koko koko koko koko koko.
Litt lite søvn, men nydelig komfort i køya.

 Den beste tiden på døgnet. Morgenkaffe, sol og utsikt.


Frokost. Det enkle er ofte det beste.



Konklusjonen etter denne turen er at mamma på 67 år har ingen problemer med å sove ute :-)
Spreke mamma :-)



Tusen takk jenter for en nydelig tur i nærområdet vårt.
Ingen ormer så vi og godt var det.
Jeg gleder meg allerede til ny tur. Kanskje vi kunne fått med mamma i kano, det hadde vært gøy :-)  
Hun har bål på ønskelista så vi får vente til det har regnet litt.


Hengekøyer kan virkelig anbefales. Bare husk å ha liggeunderlag i, kan fort bli litt kaldt hvis ikke.







#det er bare å gjør det






Kommentarer

  1. Veldig gøy å lese Linda! Plukket om mange bra turtips her for en nybegynner som meg :) Takk at du deler!
    Klem Lillian

    SvarSlett

Legg inn en kommentar